Friday, December 28, 2012

Dia Dalam Kenangan (^_^)

Assalamualaikum
28 Dis 2012

Salam semua (^_^)

Al-Fatihah.....sebak dan sedih hingga ke hari ini masih terasa....pemergian Guru Besar tersayang En. Rahmat Bin Ahmad sgt2 mengejutkan kami warga SKK4....beliau yg sy kenal merupakan seorang yang sgt2 baik hati dan penyayang....sentiasa ceria dan tersenyum dgn teletah nye tersendiri....pemergian beliau pada 22 Dis 2012 yang lalu meninggal kan berjuta makna dan kenangan kepada kami...

Siang tadi masa di bilik guru ade seorang kontraktor baru dtg nak berjumpa dgn cikgu....dia bertanyakan saya siapa guru besar SKK4....sebak nya hati nak menyampaikan berita sedih ini....tp die kenal cikgu...die ade dgr berita pemergian cikgu....cuma dia tak sangka yg cikgu adalah guru besar SKK4....Innalillah

Sesungguhnya Kami milik Allah
dan kepadaNya Kami kembali

Mengenali cikgu Rahmat dalam masa yg sgt singkat....cikgu baik...cikgu spoting....cikgu slalu buat sy tersenyum....sy senang dan selesa setiap kali bekerja dgn cikgu....cikgu tak pernah cerewet....yg penting keje siap....buat lah cara mana pn asalkan tidak membebankan....banyak ilmu yg saya dapat drpd cikgu....terutamanya ilmu ttg kehidupan....bila saya tgk cikgu saya sendiri dapat rasa betapa tabahnya cikgu lalui kehidupan cikgu seorang diri di tempat orang....tapi cikgu ttp kuat mengharunginya

Selama nie pn cikgu tak pernah menunjukkan tanda2 yang cikgu sakit kan...sbb pada cikgu dgn mengembirakan org lain akan buat cikgu juga akan gembira....ape2 pn terima kasih cikgu...terima kasih byk2 sbb mewasiatkan sebuah kenangan yg sgt indah buat kami warga SKK4....tidak akan pernah saya lupa kenangan2 itu cikgu (^_^)

Set karoke cikgu dah banyak sgt berjasa buat warga SKK4....aktiviti karoke cikgu membuatkan hubungan silaturrahim kami sesama cikgu semakin erat....pandai cikgu ambil hati kami kan....rindunya saat2 kita karoke lagu2 duet....cikgu tak pernah menghampakan pelawaan saya....saya tahu cikgu suka sgt karoke....terima kasih sbb jadi diri cikgu sebenar bila bersama kami...tak kira lah orang nak cakap ape pun...cikgu tahu ape yang cikgu buat...cikgu dah buat kami tersentuh dengan niat baik cikgu tu...tq cikgu...saya bangga dengan cikgu...!!

"Wahai Allah, ampunilah Cikgu Rahmat Bin Ahmad, naikkanlah darjatnya diantara orang-orang yang mendapat hidayah, dan lindungilah keluarga dan keturunannya yang masih hidup. Ampunilah dia dan kami, wahai Tuhan sekelian alam, luaskanlah kubur baginya dan berikanlah cahaya didalamnya".

Ajal dan maut itu di tangan Allah swt....sesungguhnya tidak pernah ada salah silap cikgu pada saya....dan sesungguhnya saya berharap agar cikgu dapat maafkan segala salah silap saya dalam saya tidak sedar....Semoga cikgu ditempatkan dalam golongan orang2 yang beriman di sisi Allah swt....Aminn

Moto milik arwah....lihatlah betapa sayang nya arwah pada kucing2 di sekolah

>* AshiqinWRH *<

No comments: