Monday, December 10, 2012

Selesai sudah hihi (Majlis Merisik @ Pekan)

Assalamualaikum
10 Dis 2012

Salam semua (^_^)

Waa lega rasanya bila semua yg dirancang telah pn selesai dan berjalan dgn lancar....aminn Alhamdulillah....2 hari yg lepas (08 Dis 2012), aku dan keluarga ke Pekan Pahang utk majlis merisik adik lelaki aku yg pertama....In Sya Allah sekiranya diizinka Allah swt, aku dan keluarga akan ke Mersing pula...but this time utk rombonga merisik adik lelaki kedua aku plak....hihi....best jalan2 nie (^_^)

Perjalanan ku bermula seawal jam 8.30 pg....aku bertolak dari keratong bersama mak, abah, mira patin dan abg iman.....my sis, abg ipar dan bujang  bertolak dr kl seawal 7.00 pg....destinasi kami adalah ke rumah arwah atok di Kg Parit Tengah




Around jam 11.30 pg aku dah sampai di bandar Pekan...sampai2 je aku trus pusing bandar nak cari barang...potpuri....ade lagi 1 bahan yg tak cukup utk hantaran adik....1 bandar pekan aku pusing tp ttp tak jumpe bnda yg aku nak tu....kedai hantaran byk tp tutup dan ade kedai yg langsung xde jual potpuri...pergh penat gila memusing....last2 aku pg je kdai 2 ingt then aku beli je batu akurium yg warne-warni tuh.....abis cite...cantek jgk aku ltk dlm balang hantaran...so setel bab hantaran nie

Setengah jam jgk aku pusing bandar huhu....dh ms tuk pg umah atok....semua org dh ader kat sana...paklong, maklong, mak ani, abg pi & kak wa....tibe2 je jadi ramai rombongan kami nie....dh mcm nak pg meminang plak...kiki...jam 12.30 kami semua bertolak ke rumah belah pompuan



Sampai2 jer kat rumah belah pompuan aku adik bradik mcm biase kene jadi tukang bwk hantaran....hihi first time tuh....dulu kakak kawen pn kiteorg tak pnah angkat...mcm best jer....adik aku bujang ditugaskan jadi fotografer aka tak brtauliah...bole larrr




Lama jgk lah kami di rumah belah pompuan...bincang punye bincang tibe2 atok belah pompuan mintak majlis merisik nie ditukar jadi majlis pertunangan....amin Alhamdulillah....mcm tak caye jer....mayb sbb derang tgk kiteorg dh brsungguh2 bwk hantaran kot....hihi...dalam ati "yess plan aku menjadi"...aminnn



Setel jer majlis pertunangan kami semua dijamu makan tgh hari....skali lagi Alhamdulillah kenyang kami makan....sedap plak tuh...tibe2 abh dapat panggilan drpd makcik suh gerak ke kuantan noww !!!...die tunggu nak blanje makan....haha...rezeki lagi

Lps setel solat zohor kat umah kak wa kami fly ke Kuantan....see u there....!! yeehooooo Johnny's Time (^_^)





 
P/s :                                                
 
Jentayu Burung Di Awan
Batu Gemala Penghias Mahkota
Tepak Sirih Di Atas Puan
Itulah Mula Pembuka Kata

Cantik Sungguh Dang Anum
Bersanggul Dengan Gegetarnya
Buah Masak Sudah Ke Ranum ?
Bunga Di Taman Sudahkah Berpunya ?



>* AshiqinWRH *<

No comments: